2015 óta nem képesek felújítani a gyulai vasútállomást, és Lázár János intézkedett, hogy ez most se történjen meg
A miniszter a MÁV forráshiányára hivatkozva felfüggesztette a régóta csúszó projektet.
A miniszter a MÁV forráshiányára hivatkozva felfüggesztette a régóta csúszó projektet.
Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül: nincs megfelelő infrastruktúra, amelyen szállítani tudnák az árut. A közlekedési miniszter erőből próbál úrrá lenni a vasúti forgalom bohózattá fajuló akadozásán, miközben a kínaiak egyre dühösebbek.
Pénzhiány miatt lefújt fejlesztések helyett vasúti mellékvonal-bezárásokkal, Horthy-dicsőítéssel, jogi barkácsolással és MÁV-os, valamint minisztériumi tisztogatással tölti ideje javát Lázár János. A száműzetése után a kormányba visszavett politikus minisztersége eddig nem túl sikeres – szerencséje, hogy politikai hasznát Orbán Viktor nem csak ebben méri.
A zsidókat haláltáborokba szállító marhavagonokra emlékeztető kis vasútmodellt Keresztény Zoltán közéleti aktivista helyezte el a miniszter batidai ingatlana elé, emlékeztetve, hogy az általa elismerősen méltatott Horhty Miklósnak szerepe volt a zsidóság deportálásában.
299 paragrafus várja azt, hogy jövő szerdán a kormány megtárgyalja.
A kormányzó politikusok köreiben egyre szalonképesebb nagy formátumú államférfiként emlékezni az antiszemita kormányzóra.
Akkora számlát nyújtottak be kirúgásuk előtt a MÁV vezérigazgató-helyettesei Lázár János miniszternek, hogy abból már tényleg ki lehetett volna javítani a vasúti infrastruktúra főbb hibáit.
Niall Ferguson történész aggódik az amerikai külpolitika és egy új hidegháború elfajulása miatt. 500 katonát küld a magyar határra a szlovák kormány, az onnan érkező illegális bevándorlók miatt. Francia jobboldali lap foglalkozik Lázár János Horthy-dicsőítésével és Kovács Zoltán államtitkár reakciójával. Félő, hogy Olaszország nem tud élni az EU-ból érkező pénzesővel. Válogatás a világsajtó írásaiból.
A Magyar Nemzeti Múzeum főigazgatója szerint összetetten kell nézni Horthy Miklós személyét.
Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel. A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. Ebbe a vitába szállt bele Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, akinek most Csepreghy vissza is üzent, amit pedig Vitézy sem hagyott szó nélkül.
A miniszter szerint nem lehet arra bízni egy város vezetését, aki úgy gondolja, két férfi nevelhet egy gyereket.
Bár a miniszter szerint a kormányzó megítélése objektívebb lesz az idő múlásával, úgy tűnik, az utóbbi 30 évet ebbe nem számolja bele.
A volt közlekedési államtitkár élesen kritizálta a kormány döntését.
„Ami a zsidókérdést illeti, én egész életemben antiszemita voltam" – írta 1940-ben a kormányzó egy olyan levélben, amelyet azért közölt újra a főrabbi, mert Lázár János szerint Horthy „kivételes államfő, igaz magyar hazafi és hős katona" volt.
Lázár szerint Horthy kivételes államfő, igaz magyar hazafi és hős katona, ennyi biztos.
Mindezek ellenére hamarosan kormány-előterjesztéssé válhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV–Volán által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció.