#Lázár János


Egykor az egész Monarchia figyelte, mi történik a vágányain – mára dzsindzsás szemétlerakattá pusztult a leendő Rákos-Dubaj helyszíne
 

Egykor az egész Monarchia figyelte, mi történik a vágányain – mára dzsindzsás szemétlerakattá pusztult a leendő Rákos-Dubaj helyszíne

Évtizedekig volt nemcsak Magyarország legfontosabb tehervonat-elosztója, de az egész régió meghatározó vasúti csomópontja is Rákosrendező. Az előző század elején pár napig ráadásul önmagán jóval túlmutató tényezővé is vált, innen robbant ki az országot megbénító 1904-es vasutassztrájk, aminek leveréséhez Tisza Istvánnak Bécsbe kellett mennie segítségért. A ’90-es évek óta viszont már csak a pusztulás lett Rákosrendező jussa, és minden ötlet, amivel menteni akarták, földbe állt. A mini/maxi-Dubaj-tervek árnyékában felidézzük a pályaudvar hullámzó történetét.






Kell nekünk ez a maxi-Dubaj? És a kormánynak mi szüksége van rá? Minden, amit a rákosrendezői új negyedről tudni érdemes
 

Kell nekünk ez a maxi-Dubaj? És a kormánynak mi szüksége van rá? Minden, amit a rákosrendezői új negyedről tudni érdemes

Nem erősítette meg, de nem is cáfolta hétfői „Dubajinfóján" Lázár János építésügyi miniszter, hogy toronyházakkal díszítve építhet új városnegyedet Rákosrendezőn egy közel-keleti ingatlanfejlesztő. Megpróbáltuk megfejteni, miért pont most és ott indulhat el egy ilyen beruházás, milyen előnyt remél tőle a kormány és mire számíthatnak a budapestiek. Kérdések és válaszok a „maxi-Dubajról".

Kacskovics Mihály Béla - Kovács Gábor - Rovó Attila Kacskovics Mihály Béla - Kovács Gábor - Rovó Attila



 

"Bizonyos kormányzati szereplők egészen más KRESZ-t szeretnének, például fel akarják emelni az autópályán a sebességhatárt"

A BKK mobilitásfejlesztési igazgatója értetlenül áll Lázár János nemrégiben tett kijelentése előtt, miszerint jelentősebb KRESZ-módosítás csak 2026-ban várható. Bodor Ádám álltja, a szakmai javaslatok már évek óta elkészültek, nincsenek vitás kérdések. A szakember továbbá nem látja indokoltnak, hogy a Fidesz tovább támadja Budapestet a védett kerékpársávok miatt, mivel Orbán Viktor november elején elfogadott egy olyan stratégiát, ami pontosan ilyen sávok telepítését szorgalmazza.




Mi ez a „ne vegyék el tőlünk a készpénz jogát
 

Mi ez a „ne vegyék el tőlünk a készpénz jogát"-járvány, amire már fideszes miniszterek is rácsatlakoztak?

Amikor Szijjártó Péter cipőt vásárolt, még úgy tűnt, csak egyéni ízlését tükrözi, hogy inkább bankjegyeket vesz elő a zsebéből, mint bankkártyát. Azóta azonban több fideszes is felszállt erre a vonatra, Lázár legutóbb szó szerint, Szeged és Szabadka között. Az ügyet az osztrák szélsőjobb indította be, majd rácsatlakozott a mérsékelt is, és úgy tűnik, itthon is hasonló a forgatókönyv.


Tóta W.: Add ide a didit!
 

Tóta W.: Add ide a didit!

Ha a cementgyárat el lehet venni erővel, akkor az OTP-fiókokat és a Mol-kutakat is el lehet, sőt neadjisten a jachtot is, írja szerzőnk. Vélemény.

HVG HVG



Lázár János készpénzzel vette a jegyét a Szeged-Szabadka vasút avatójáratára, és nem véletlenül – riport
 

Lázár János készpénzzel vette a jegyét a Szeged-Szabadka vasút avatójáratára, és nem véletlenül – riport

Kedden kora reggel hosszú évek után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás. Lázár Jánossal ültünk az első vonaton, akit kérdeztük például a további vasútfejlesztési terveiről is, de a miniszter elárulta azt is, hogy miért készpénzpárti annyira, hogy még akár egy mi hazánkos alkotmánymódosítást is támogatna.